Main Article Content
Abstract
Introduction to Basic Logic aims to develop children's thinking abilities about numbers and quantities to teach activities that are in accordance with the development of their thinking power. Learning in children requires an educational media game facility, one of which is the Educational Game. This educational type game aims to provoke children's interest in learning the subject matter while playing the game. Mobile games can be an alternative in children's learning. Basically children prefer to play rather than learn. This is natural, because child psychology is playing. Based on these problems an educational game application is made for the introduction of basic logic in Android-based children, so that it can produce alternative learning for children. This educational game is intended for children aged 6-7 years because children aged 6-7 years have begun to understand the concept of numbers and develop sensitivity in solving a problem. And trials are carried out using a questionnaire
Keywords
Article Details
References
-
Apri Santoso, E. N. (2013). Rancang Bangun Aplikasi Pembelajaran Organ Tubuh Berbasis Augmented Reality. Palembang: STMIK GI MDP.
Dewi, G. P. (2012). Pengembangan Game Edukasi Pengenalan Nama Hewan Dalam Bahasa Inggris Sebagai Media Pembelajaran Siswa SD Berbasis Macromedia Flash. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta.
Dadan Suryana, M. (2014). Hakikat Anak Usia Dini. Padang: Universitas Negeri Padang.
Febrianza, G. G. (2016). Chapter-1 Apa itu PhoneGap. Retrieved from github.com:https://github.com/gungunfebrianza/Mastering-PhoneGap/blob/master/Chapter1-Apa-itu-PhoneGap.md diakses pada tanggal 24 juli 2019
Hikmatyar, M. (2015). Analisis Pengembangan Game Edukasi "Indonesiaku" Sebagai Pengenalan Warisan Budaya Indonesia Untuk Anak Usia 12-15 tahun. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta.
Mahmudah, S. (2017). Pengembangan Game Edukasi 3D "Finding Treasure" Sebagai Media Pembelajaran Perakitan Komputer Untuk Siswa Kelas X TKJ SMK Negeri 1 Ngawen. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta.
Nawangnugraeni, D. A. (2015). Game Edukasi Android Sebagai Fasilitas Pengenalan Bilangan Untuk Anak Usia Dini. Semarang: Universitas Negeri Semarang.
Qalbi, F. (2013). KONSEP DASAR LOGIKA. Retrieved from firman25.blogspot.com: http:///2013/09/konsep-dasar-logika.html Di akses pada tanggal 1-10-2018
Redfoc. (2017). Karakter Game. Retrieved from redfoc.com: https://redfoc.com/rpg-game-tutorial-construct-2/ diakses pada tanggal 10 desember 2018
Rifai, W. A. (2015). Pengembangan Game Edukasi Lingkungan Berbasis Android. Yogyakarta: Universitas negeri Yogyakarta.
Setyadi, Y. P. (2015). Pengembangan Media Game edukasi Pembelajaran Comprehension Ecrite berbahasa Prancis Berbasis Macromedia Flash. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta.
Silalahi, D. R. (2017). Game "CATCH ME" Menggunakan Game Engine Construct 2 Berbasis Diagram UML dan Storyboard. Batam: Politeknik Negeri Batam.
Sumiharsono, M. R. (2017). Media Pembelajaran. Jawa Timur: Pustaka Abadi.
Velojet. (2011). ADDING SOUND - A BEGINNER'S GUIDE. Retrieved from www.construct.net:
References
Dewi, G. P. (2012). Pengembangan Game Edukasi Pengenalan Nama Hewan Dalam Bahasa Inggris Sebagai Media Pembelajaran Siswa SD Berbasis Macromedia Flash. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta.
Dadan Suryana, M. (2014). Hakikat Anak Usia Dini. Padang: Universitas Negeri Padang.
Febrianza, G. G. (2016). Chapter-1 Apa itu PhoneGap. Retrieved from github.com:https://github.com/gungunfebrianza/Mastering-PhoneGap/blob/master/Chapter1-Apa-itu-PhoneGap.md diakses pada tanggal 24 juli 2019
Hikmatyar, M. (2015). Analisis Pengembangan Game Edukasi "Indonesiaku" Sebagai Pengenalan Warisan Budaya Indonesia Untuk Anak Usia 12-15 tahun. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta.
Mahmudah, S. (2017). Pengembangan Game Edukasi 3D "Finding Treasure" Sebagai Media Pembelajaran Perakitan Komputer Untuk Siswa Kelas X TKJ SMK Negeri 1 Ngawen. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta.
Nawangnugraeni, D. A. (2015). Game Edukasi Android Sebagai Fasilitas Pengenalan Bilangan Untuk Anak Usia Dini. Semarang: Universitas Negeri Semarang.
Qalbi, F. (2013). KONSEP DASAR LOGIKA. Retrieved from firman25.blogspot.com: http:///2013/09/konsep-dasar-logika.html Di akses pada tanggal 1-10-2018
Redfoc. (2017). Karakter Game. Retrieved from redfoc.com: https://redfoc.com/rpg-game-tutorial-construct-2/ diakses pada tanggal 10 desember 2018
Rifai, W. A. (2015). Pengembangan Game Edukasi Lingkungan Berbasis Android. Yogyakarta: Universitas negeri Yogyakarta.
Setyadi, Y. P. (2015). Pengembangan Media Game edukasi Pembelajaran Comprehension Ecrite berbahasa Prancis Berbasis Macromedia Flash. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta.
Silalahi, D. R. (2017). Game "CATCH ME" Menggunakan Game Engine Construct 2 Berbasis Diagram UML dan Storyboard. Batam: Politeknik Negeri Batam.
Sumiharsono, M. R. (2017). Media Pembelajaran. Jawa Timur: Pustaka Abadi.
Velojet. (2011). ADDING SOUND - A BEGINNER'S GUIDE. Retrieved from www.construct.net: